sobota, 2 listopada 2019

Zdobycze październikowe

Zdobycze października:
Ada Palmer - Do błyskawicy podobne
Dan Simmons - Zimowe nawiedzenie
Bernard Cornwell - Wojownicy burzy
Robert Bloch  - Psychoza
John W. Campbell - Coś
Alan Dean Foster - Obcy

Dziesiąty miesiąc za nami. I był to okres, który zdecydowanie przeważał pod względem horroru, jeśli chodzi o nabytki. A to wszystko za sprawą głównie wydawnictwa Vesper, które uraczyło mnie mrocznymi, ale jednocześnie przepięknie wydanymi (jak zwykle resztą) książkami z literatury grozy, którą można spokojnie nazwać już klasyką: Obcy, Coś i Psychoza. Jednak Tania Książka wysyłając mi książki Palmer, Cornwella i Simmonsa, bynajmniej nie odstaje pod względem jakości. Może jedynie pod względem poziomu ten Simmons wypadł średniawo, ale kolejna Uczta Wyobraźni i dziewiąty tom Wojen Wikingów wypadły kapitalnie. Dziękuję bardzo za wszystko! :)


W tym miesiącu nie przeczytałem zwyczajowo pięciu pozycji, ale to przez wzgląd na obszerność tych, które udało mi się przyswoić, bo miały troszkę stron. Te cztery udało mi się przeczytać w październiku:
47. "Nocne słońca" - Thomas Arnold
48. "Do błyskawicy podobne" - Ada Palmer
49. "Zimowe nawiedzenie" - Dan Simmons
50. "Wojownicy burzy" - Bernard Cornwell

Wszystko wskazuje na to, że w listopadzie też będzie dominował u mnie Vesper, ale już nie pod względem nabytków, a przeczytanych, bo na pewno sięgnę po Cosia, Psychozę i Obcego, a do tego najpewniej będzie jeszcze francuska literatura grozy, która powinna dotrzeć do mnie niebawem. Kolejna pozycja to książka Tolkiena, na którą czekałem bardzo długo, aż się pojawi, więc jak tylko Upadek Gondolinu do mnie dotrze to zabieram się za czytanie. Wieść niesie, że listonosz ma się u mnie jeszcze pojawić z kolejnymi książkami w tym miesiącu, ale co to będzie i kiedy, przekonamy się w odpowiednim czasie. ;) Udanego listopada!

9 komentarzy:

  1. Piękne nabytki. Zwłaszcza Palmer, Simmons i Cornwell ;). Do grozy podchodzę sceptycznie, ale poczekam na recenzję "Cosia". Wtedy rozważę, bo to jednak klasyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałeś "Letnią noc" już?
      Coś bardzo dobry, ale spory niedosyt, już skończyłem te opowiadanie, jeszcze niewielki fragment kontynuacji i jakieś posłowia mi zostały.

      Usuń
  2. Bardzo udany miesiąc i widać, że Vesper coraz więcej wydaje ciekawych tytułów i niedługo trzeba będzie robić ostrą selekcję, co od nich czytać, bo wszystkiego się nie ogarnie :)

    Udanego listopada!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, no ja to głównie groza. Rzadziej coś, co się naprawdę poza tym pojawi - Simmons, McMurtry. Ale tej grozy i tak sporo, wiec mega się cieszę. :)

      Usuń
  3. Zdobycze zacne i czekam na recenzję "Obcego". Łukasz kusi, żebym dorzuciła do koszyka - ale przydałaby się dodatkowa opinia. :D

    Zaczytanego listopada! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano zacne, nie przeczę, bo się z nich cieszę. Recka 'Obcego' powinna być z początkiem przyszłego tygodnia. Jutro, najpóźniej wtorek 'Coś', koniec tygodnia najpewniej będzie 'Psychoza'. :) Vesper na maksa. :D
      Dzięki, zaczytanego. :)

      Usuń
  4. Same interesujące tytuły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę szczególnie Ady Palmer - i już zamówiłam ją sobie pod choinkę, a ponoć niedługo (początek grudnia) wychodzi druga część "Siedem kapitulacji".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Jakoś na początku. Już na fejsbuku pokazali nawet grafikę okładkową Crayona. Boję się jednak o poziom kontynuacji, że będzie niższy. Ale zobaczymy.

      Usuń