czwartek, 5 września 2024

OKULTYSTA JOHN SILENCE - Algernon Blackwood [opinia]

Tytuł oryginału: The Complete John Silence Stories
Seria: Biblioteka Grozy
Tłumaczenie: Robert Lipski
Wydawnictwo: C&T
Liczba stron: 316
Gatunek: Horror, klasyka grozy
Moja ocena: 4/6





Kolejna książka z serii Biblioteka Grozy, która istnieje na naszym rynku od wielu, wielu lat, dzięki wydawnictwu C&T. Pamiętam jak dziś, kiedy sięgnąłem po pierwsze z nich, tj. "Zew Cthulhu" H. P Lovecrafta, "Opowieści starego antykwariusza" M. R. Jamesa czy "Wendigo i inne upiory" Algernona Blackwooda, którym się zresztą najbardziej zachwyciłem. Dziś nie wiem już ile dokładnie tomów liczy sobie cała seria, ale cieszy mnie, że się dalej rozrasta i po wielu latach mogłem mieć przyjemność sięgnięcia po coś nowego od Blackwooda (zresztą całkiem niedawno też wydali jego "Niewiarygodne przypadki" też w tej serii).

Nowa książka w serii nosi tytuł "Okultysta John Silence" i jak wynika z informacji zawiera w sobie cały cykl opowieści o tytułowym bohaterze, okultyście Johnie Silencie. Opowiadań jest dokładnie sześć przedstawionych na nieco ponad trzystu stronach. Jeżeli ktoś lubi klasykę grozy to powinien być zadowolony, znajdzie tu bowiem sześć przypadków różnych nawiedzeń i zjawisk parapsychicznych, których rozwiązania każdorazowo podejmuje się Silence. Od nawiedzenia domu bohatera przez dziwną mgłę i kobietę, przez satanistyczne obrzędy w byłej szkole, a na dziwnym ponadwymiarowym przemieszczaniu kończąc. Dobra lektura na nadchodzące coraz szybsze ciemne i i chłodniejsze jesienne wieczory.

1 komentarz:

  1. A oceniałem tak:

    1. Atak parapsychiczny - 4+/6
    2. Pradawna magia - 4/6
    3. Ogniste Nemezis - 3+/6
    4. Sekretny kult - 4+/6
    5. Obóz pod psem - 4/6
    6. Więzień innego wymiaru - 3/6

    OdpowiedzUsuń